Reisverslag van Zaterdag! - Reisverslag uit Sjanghai, China van De meiden Zadkine en de Hogeschool Rotterdam - WaarBenJij.nu Reisverslag van Zaterdag! - Reisverslag uit Sjanghai, China van De meiden Zadkine en de Hogeschool Rotterdam - WaarBenJij.nu

Reisverslag van Zaterdag!

Door: Daimy en Caitlin

Blijf op de hoogte en volg De meiden

06 November 2016 | China, Sjanghai

Zaterdag: de grote dag, de dag waarop onze twee toppers Helen en Stephanie een zware taak hebben voltooid. Zij deden namelijk mee aan de 2016 Shanghai International Nursing Skills Competition! Een wedstrijd waarin de deelnemers een casus moesten uitvoeren voor een Amerikaanse jury, met een acteur als patiënt. Hierbij werden ze beoordeeld op 5 verschillende onderdelen om uiteindelijk een aantal punten te krijgen. Heel internationaal was het niet, aangezien het vooral om de Chinezen en Amerikanen draaide.
Na heel vroeg te zijn opgestaan, zijn we met z'n allen richting de tweede campus gelopen om onze twee mede verpleegkundigen te bemoedigen. Iedereen kreeg een klapper van de organisatie voor het geval dat onze handen het niet volhielden. Er werden lootjes getrokken om te bepalen welk duo als eerste de casus mocht uitvoeren. Natuurlijk waren wij weer als laatste, wat Helen en Stephanie de kans gaf om nog meer zenuwen op te lopen. Het weer was heerlijk, dus gingen we met een paar een overheerlijke wafel eten om energie op te doen, zodat we nog harder met onze klappers konden zwaaien. Na lang wachten waren we eindelijk aan de beurt!! Ze kregen een casus met een dronken patiënte, die morfine kreeg toegediend en vastgebonden moest worden. De communicatie liep vooral met het familielid die erbij zat en de meiden hadden het echt super gedaan! Geweldige teamwork en een goede uitvoering heeft ze helaas niet tot de finale gebracht. Niet getreurd, ze mochten met alle deelnemers een gezellige avond op een boot doorbrengen met een super-de-luxe diner, met uitzicht op de skyline van Shanghai natuurlijk. Hier heeft één van onze toppers een jurylid aangesproken en heeft ze geregeld dat wij met de groep naar zijn weeshuis voor kinderen met speciale gezondheidsbehoeften mogen.
De rest van de groep had ook niks te klagen, we hebben namelijk met elkaar een overheerlijk westers maaltijd klaargemaakt! Wie had ooit gedacht dat we na 4 dagen de Nederlandse aardappelen zouden missen?! Deze spannende dag sloten we af met een geweldige avond uitschreeuwen in een microfoon met the Spicegirls, Katy Perry, Justin Bieber, Bon Jovi en Celine Dion in onze lokale karaokeclub! Morgen nog een dag, hopelijk heeft onze keel het overleefd, we kunnen niet wachten!
Zàijiàn!

• 06 November 2016 - 17:10

Marijke Noordam:

Hallo China girls,

Iedere dag weer leuk om de verhalen te lezen. Jammer dat Stephanie en Helen de finale niet gehaald hebben, maar ze zijn een ervaring rijker. Ik denk ook dat jullie de meest moeilijke casus hadden.

• 07 November 2016 - 10:01

Kees Pols:

Hallo dames,
    Wat een belevenissen en wat leuk om over jullie belevenissen te lezen
    Helen en Stephanie wat goed dat jullie meegedaan hebben met de wedstrijden. Zal wel heel spannend geweest zijn. Waarom krijgt een dronken patiënt in hemelsnaam morfine? Vast binden?
    Rare jongens die chinezen

Gelakte Nageltjes

21 November 2016

Zustertjes in Kimono
De meiden

Wij zijn 10 meiden van het Zadkine en de Hogeschool Rotterdam die voor onze opleiding een maandje mogen doorbrengen in China! Wij lopen stage in het ziekenhuis in Shanghai, volgen colleges en zullen uitstapjes maken naar onder andere Beijing en Hangzhou. Op deze blog kunnen jullie onze belevenissen volgen! Iedere dag zullen 2 studenten een stukje schrijven en foto's uploaden. Heel veel plezier met het lezen van onze blog. Ni Hao! De verpleegkundigen in spé

Actief sinds 05 Okt. 2016