19-20 november, Hangzhou! - Reisverslag uit Hangzhou, China van De meiden Zadkine en de Hogeschool Rotterdam - WaarBenJij.nu 19-20 november, Hangzhou! - Reisverslag uit Hangzhou, China van De meiden Zadkine en de Hogeschool Rotterdam - WaarBenJij.nu

19-20 november, Hangzhou!

Door: Daimy en Caitlin

Blijf op de hoogte en volg De meiden

20 November 2016 | China, Hangzhou

Rond half 8 zaten we alweer in ons schoolbusje naar het treinstation, nu ging de reis naar Hangzhou! We werden begeleid door drie Chinese studenten en moesten anderhalf uur in de trein zitten. Eenmaal aangekomen werden we begeleid naar ons favoriete Chinese fastfood restaurant, we hebben heerlijk vet vrij gegeten, "kuch kuch". Na de lunch namen we 4 taxi's naar ons hostel, die er prachtig uit zag. We konden het meer vanuit ons raam al bewonderen. We hadden drie kamers, eentje met zes personen, eentje met vier personen en voor Rens een eigen kamerTJE zodat hij even tot zichzelf kon komen, weg van de 10 beppende dames. Wij hadden het erg gezellig met zoveel op een kamer, het leek net een pyjama party! We kregen lakens en kussenslopen om zelf ons bed op te maken. Nadat we onze spullen hadden uitgepakt, vetrokken we met 26 graden en onze zonnebrilletjes op naar The West Lake. Het was dan wel een lekker dagje, maar helaas was het erg mistig en viel er weinig te zien van het meer. Dus besloot de groep om gezellig een terrasje te pakken met een lekker Nederlandse Heineken en een schaal vers fruit, helaas vonden de Chinezen het nodig om een klodder mayo er bovenop te doen.
Om 17.30 liepen we naar een restaurant toe waar het vet van de banken en tafels afdroop en Sophia op de vloer kon schaatsen. We bleven dus ook niet te lang zitten, na het eten had iedereen wat vrije tijd. Er was een watershow op het meer te zien en de stad was heel levendig met groepsdansen en gezellige cafétjes. Een deel van de groep ging winkelen en het andere deel heeft weer lekker op een terras gezeten. Iedereen lag om 22.00 uur al op bed, we hebben lekker geslapen ondanks de kei-kei-keiharde regenbui die ons allemaal wakker heeft gemaakt.
De volgende dag begonnen we met een heerlijk Brits of Amerikaans ontbijt, met overheerlijke koffie. Het weer was helaas niet zo best, we hadden namelijk heel de dag miezer regen. We hebben een boot gepakt naar een eilandje, waar wij weer de grootste attractie waren. De natuur was prachtig, maar helaas waren de lelies niet in bloei. Na wat rondgekeken te hebben, gingen we lunchen. We hadden niet veel tijd vandaag omdat ons trein om 15.53 vertrok naar Shanghai, we moesten dus op tijd de bus pakken en hebben niet veel meer van Hangzhou kunnen zien.
We waren heel blij toen we weer in ons eigen bedje konden liggen op de campus, ons thuis in het verre China. Vandaag weer vroeg slapen, ons laatste weekje gaat morgen beginnen met veel vroeg opstaan en drukke stage dagen!
We hopen dat het in Nederland allemaal goed gaat, want voor het weer komen we in ieder geval niet terug. Tot over 6 dagen!

xoxo
de zustertjes

• 21 November 2016 - 08:49

Kees Pols:

Hier is het koud, regenachtig en net de eerste herfststorm achter de rug.
    ik zou maar daar blijven.

Kees

• 21 November 2016 - 16:50

Danielle Von Burg:

Jee, t laatste weekje alweer, wat snel gegaan he. Nog even wat cultuur opsnuiven en deze herinneringen goed in je hoofd prenten. Jullie komen tenslotte niet elke week op zo'n bijzondere bestemming. Groetjes uit een herfstachtig Nederland. X Daniëlle

Verslag uit: China, Hangzhou

Gelakte Nageltjes

21 November 2016

Zustertjes in Kimono
De meiden

Wij zijn 10 meiden van het Zadkine en de Hogeschool Rotterdam die voor onze opleiding een maandje mogen doorbrengen in China! Wij lopen stage in het ziekenhuis in Shanghai, volgen colleges en zullen uitstapjes maken naar onder andere Beijing en Hangzhou. Op deze blog kunnen jullie onze belevenissen volgen! Iedere dag zullen 2 studenten een stukje schrijven en foto's uploaden. Heel veel plezier met het lezen van onze blog. Ni Hao! De verpleegkundigen in spé

Actief sinds 05 Okt. 2016