Verslag van vrijdag! - Reisverslag uit Sjanghai, China van De meiden Zadkine en de Hogeschool Rotterdam - WaarBenJij.nu Verslag van vrijdag! - Reisverslag uit Sjanghai, China van De meiden Zadkine en de Hogeschool Rotterdam - WaarBenJij.nu

Verslag van vrijdag!

Door: Satenik en Hellen

Blijf op de hoogte en volg De meiden

05 November 2016 | China, Sjanghai

Adem in, adem uit. Dit is hoe wij onze vrijdagen zullen beginnen. Nou denk je dat iedereen dit toch altijd doet? Ja, nou wij doen het op een speciale manier, namelijk Tai Chi. Wie had nou gedacht dat een groep Nederlanders hier goed in zouden zijn. Wat zijn wij een natuurtalent in de kraanvogeldans. Anyway, na anderhalf uur in de brandende zon langzaam te hebben geademnd, mochten wij eindelijk door naar de chineze les. Een docente met enorm veel geduld heeft ons goed op weg geholpen met het uitspreken van de klanken. Wat ons betreft zijn wij best goed. Het is ook wel heel leuk om twee uur lang klanken te gillen. Na onze nachtegaal gezang besloten wij dat we een pauze hadden verdiend met eindelijk westers eten in de kantine. God wat missen wij het nederlandse voer. Vervolgens hebben wij ons klaargemaakt voor het hoogtepunt van ons dag. En dat is de cheap market, waar je allerlei spullen kan kopen voor een spotprijsje. Wist je namelijk dat in China mooie dames flink wat korting krijgen? Was het leven maar ook zo makkelijk voor deze mooie dames in Nederland. Nou na deze shopping spree belandden wij in een super restaurant met een uitzicht zo mooi als de stralende zon. En de toetjes... Nou china je maakt het ons wel heel moeilijk om je te verlaten. Gelukkig hebben wij nog meer dan genoeg tijd voor je. TIjd om te slapen nu. Slaaplekker !

Verslag uit: China, Sjanghai

Gelakte Nageltjes

21 November 2016

Zustertjes in Kimono
De meiden

Wij zijn 10 meiden van het Zadkine en de Hogeschool Rotterdam die voor onze opleiding een maandje mogen doorbrengen in China! Wij lopen stage in het ziekenhuis in Shanghai, volgen colleges en zullen uitstapjes maken naar onder andere Beijing en Hangzhou. Op deze blog kunnen jullie onze belevenissen volgen! Iedere dag zullen 2 studenten een stukje schrijven en foto's uploaden. Heel veel plezier met het lezen van onze blog. Ni Hao! De verpleegkundigen in spé

Actief sinds 05 Okt. 2016