knuffelen en knuffelen - Reisverslag uit Sjanghai, China van De meiden Zadkine en de Hogeschool Rotterdam - WaarBenJij.nu knuffelen en knuffelen - Reisverslag uit Sjanghai, China van De meiden Zadkine en de Hogeschool Rotterdam - WaarBenJij.nu

knuffelen en knuffelen

Door: stephanie en maria

Blijf op de hoogte en volg De meiden

12 November 2016 | China, Sjanghai

Vandaag zou de dag beginnen met tai chi. Iedereen stond om 8 uur klaar maar helaas ging de les niet door. Hierdoor kon iedereen nog even zijn eigen ding doen om vervolgens om half tien naar de Chinese les te gaan. Hier hebben we leren tellen tot 10 en jezelf voorstellen in het Chinees.
En dan was eindelijk vandaag de dag aangebroken waar vele van ons naar uitkeken we gingen naar het Shanghai healing home. Op deze plek waren 43 kindjes van 0 t/m 5 jaar. Alle kindjes hebben medische aandoeningen aan bv het hart of schisis (hazenlip). De organisatie zorgt voor de zorg en dat de kindjes medische zorg krijgen waardoor ze vervolgens kunnen worden geadopteerd. Dit gebeurt bijna altijd door Amerikanen. Het huis draait volledig op donaties en daarom hebben we dan ook met de groep geld in gezameld, luiers en kleine cadeautjes gekocht. We kregen een rondleiding door de directeur van het huis de door ons bestempelde mcdreamy haha. Hierin vertelde hij hoe de organisatie tot stand was gekomen en hoe het werkt in het tehuis. Om 14:00 werden de kindjes wakker en toen mochten we met z’n alle met de kindjes spelen en knuffelen en dit viel bij iedereen in de smaak. Na een aantal uur was het tijd om afscheid te nemen.

We zijn met de bus weer terug naar de campus gegaan en een aantal van de groep gingen door naar het plaatsje Qibao dit was het echte oude China met daarnaast de grote stad.

De andere bleven thuis. Waarvan er een aantal zijn gaan shoppen op de cheapmarket.

Aan de overkant van de campus was een internationaal food festival waar we dan ook echt chinees konden eten denk dan aan octopus en dumplings maar ook lamsvlees en kip. Daar was dan ook het moment dat we er aan moesten geloven om insecten te gaan eten. We kozen de schorpioen en de smaak tja dit was even wennen maar volgens mij niet voor herhaling vatbaar haha.

Iedereen had veder een rustig avondje want de dag daarna zouden we naar de dierentuin gaan en op homestay.

• 14 November 2016 - 10:27

Gelakte Nageltjes

21 November 2016

Zustertjes in Kimono
De meiden

Wij zijn 10 meiden van het Zadkine en de Hogeschool Rotterdam die voor onze opleiding een maandje mogen doorbrengen in China! Wij lopen stage in het ziekenhuis in Shanghai, volgen colleges en zullen uitstapjes maken naar onder andere Beijing en Hangzhou. Op deze blog kunnen jullie onze belevenissen volgen! Iedere dag zullen 2 studenten een stukje schrijven en foto's uploaden. Heel veel plezier met het lezen van onze blog. Ni Hao! De verpleegkundigen in spé

Actief sinds 05 Okt. 2016