Gelakte Nageltjes - Reisverslag uit Sjanghai, China van De meiden Zadkine en de Hogeschool Rotterdam - WaarBenJij.nu Gelakte Nageltjes - Reisverslag uit Sjanghai, China van De meiden Zadkine en de Hogeschool Rotterdam - WaarBenJij.nu

Gelakte Nageltjes

Door: Laura en Dianne

Blijf op de hoogte en volg De meiden

23 November 2016 | China, Sjanghai

Gistermorgen konden we zowaar een beetje "uitslapen". We hoefden namelijk pas om 08:15 uur te ontbijten. Om 9 uur vertrokken we samen met de Finse en Noorse studenten richting een apotheek. Hier kregen we uitleg over de Chinese kruiden die worden ingezet om verscheidene ziektes te bestrijden. Na de apotheek hebben we rondgewandeld in de omgeving. Het was koude en druilerige dag maar toch genoten we van de typische Chinese omgeving.
Terug thuis hebben we geluncht. Daarna hebben we de Chinese studenten bedankt voor hun inzet. Ieder ontving een zustershorloge. Veel van onze studenten waren er jaloers op.
In de middag onze laatste Chinese taal les (en voor Rens de eerste). We kunnen inmiddels een aantal zinnen Chinees. We kunnen wat kopen, verkopen en ons voorstellen.
In de avond werd het originele plan van Merel, Daimy en Sophia gewijzigd vanwege het slechte weer. Ieder mocht de avond invullen naar eigen behoeften. Veel van ons zijn naar de stad gegaan. We kwamen thuis met mooi gelakte nageltjes, jurkjes en verhalen.

Verslag uit: China, Sjanghai

Gelakte Nageltjes

21 November 2016

Zustertjes in Kimono
De meiden

Wij zijn 10 meiden van het Zadkine en de Hogeschool Rotterdam die voor onze opleiding een maandje mogen doorbrengen in China! Wij lopen stage in het ziekenhuis in Shanghai, volgen colleges en zullen uitstapjes maken naar onder andere Beijing en Hangzhou. Op deze blog kunnen jullie onze belevenissen volgen! Iedere dag zullen 2 studenten een stukje schrijven en foto's uploaden. Heel veel plezier met het lezen van onze blog. Ni Hao! De verpleegkundigen in spé

Actief sinds 05 Okt. 2016