Beijing 14-17 november - Reisverslag uit Peking, China van De meiden Zadkine en de Hogeschool Rotterdam - WaarBenJij.nu Beijing 14-17 november - Reisverslag uit Peking, China van De meiden Zadkine en de Hogeschool Rotterdam - WaarBenJij.nu

Beijing 14-17 november

Door: Sophia en Merel

Blijf op de hoogte en volg De meiden

19 November 2016 | China, Peking

We zijn even een paar dagen ertussen uit geweest maar we zijn weer terug! Afgelopen week zijn we voor 4 dagen naar Beijing geweest om de toerist uit te hangen. Maandagochtend hadden we om 10 uur de trein, met 300 km/u waren we met 5 uurtjes op onze bestemming. Op het station werden we opgewacht door Mister Ma, onze gids. Mr Ma heeft ons naar ons hotel gebracht waar we even onze spullen uit hebben gepakt om vervolgens naar een Chinees restaurant te gaan en daar peking eend te eten.

Dinsdag weer vroeg uit de veren om naar de Chinese Muur te gaan! Wat een belevenis was dat. Het was stralend weer met 8 graden en dus de perfecte omstandigheden om te genieten van de mooie bergen en om de muur te beklimmen. Letterlijk beklimmen. Die muur is echt onwijs stijl. We konden kiezen uit de west of oost muur, op de west muur liepen bijna geen mensen waardoor we zowat de hele muur voor onszelf hadden, wat ook prachtige plaatjes opleverde. Eenmaal weer beneden zijn we met de bus naar het Zomerpaleis gegaan, het was al laat dus de zon ging bijna onder. Bij het paleis lag een groot meer waar we hebben genoten van de zonsondergang en de mooie bruggetjes en tempels. Na het zomerpaleis zijn we gaan eten bij een all you can eat restaurant. Met onze buikjes vol zijn we met een aantal meiden verder gehobbeld naar de Chinese Massage, sommige kozen voor een lekkere pedicure, sommige voor een voetmassage en sommige voor een full body massage. Laten we het er op houden dat we de volgende morgen weer heerlijk fit en spierpijn-vrij uit ons bed kwamen... en een beetje beurs.

Woensdag weer met Mr Ma op pad, vandaag naar de Verboden Stad. De stad is onwijs groot met prachtige paleizen en grote pleinen. Toch leek het soms meer of wij de attractie waren tussen de duizenden Chinezen die constant foto's van ons maakte. Midden in de verboden stad is een klokkenmuseum met allerlei mooie, oude klokken, Mr Ma vertelde ons dat veel klokken van de collectie uit Nederland kwamen. Na de Verboden Stad zijn we naar een grote mall gegaan waar we onze portemonnee's weer goed geleegd hebben aan alle tassen, schoenen en andere gekkigheden. 'S avonds weer naar het restaurant van de eerste avond gegaan en daarna nog een manicure laten doen in een super schattig winkeltje.

De laatste dag alweer, donderdag. In de avond alweer terug met de trein naar Shanghai maar voordat het zover was nog een aantal dingen bezocht. Te beginnen met het Plein van de Hemelse Vreden (Tiananmen Square). Een bizar groot plein waar ook weer duizenden Chinezen rond hobbelen. Eerst zijn we een gebouw in gegaan waar alle Chinezen beladen met gele bloemen naar binnen gingen. In de eerste kamer stond een onwijs groot standbeeld van President Mao waar voor een hele grote krans en een tafel met alle bloemen die de Chinezen brachten. Doorgelopen naar de tweede kamer lag daar in een glazen kist President Mao, volledig zichtbaar voor het publiek. Heel bizar om een persoon te zien liggen die al 50 jaar dood is en die daar gebalsemd onder de communistische vlag ligt. Buiten even bijkomen van deze belevenis en toen met de metro verder gegaan naar The Temple of Heaven, ook weer een prachtig grote tempel midden in de stad. Helaas was er niet veel tijd dus hebben we snel rondgekeken en de tempel bewonderd om daarna onze koffers te halen en weer op de trein terug naar huis te gaan. Want ja na zo'n tijd in China voelt de campus toch een beetje als thuis. Op het station weer afscheid genomen van Mr Ma die ons toch wel goed begeleid heeft de afgelopen dagen! Wat een lieve man.

Xoxo de zustertjes.

• 19 November 2016 - 15:44

Olga Hofmam:

Ben benieuwd naar jullie foto's en ervaringen in Beijing. Moesten jullie ook een mooi roze pakje aan bij de massage?
    Veel plezier in Hangzhou!
    Groet,
    Olga

• 19 November 2016 - 16:56

Marijke Noordam:

Wat een leuk verhaal en wat een belevenissen. Ik hoop deze week Gert Jan te spreken en foto's te zien van jullie avonturen. Leuk dat jullie met mr Ma op stap zijn geweest. Ik vraag mij af of hij nog steeds de rode pet draagt of dat het voor jullie een oranje is geworden.
    Groet Marijke

• 21 November 2016 - 08:47

Kees Pols:

Wat een belevenissen!
    Kunnen jullie wat foto's op de site zetten?
    Nog een weekje genieten

Gelakte Nageltjes

21 November 2016

Zustertjes in Kimono
De meiden

Wij zijn 10 meiden van het Zadkine en de Hogeschool Rotterdam die voor onze opleiding een maandje mogen doorbrengen in China! Wij lopen stage in het ziekenhuis in Shanghai, volgen colleges en zullen uitstapjes maken naar onder andere Beijing en Hangzhou. Op deze blog kunnen jullie onze belevenissen volgen! Iedere dag zullen 2 studenten een stukje schrijven en foto's uploaden. Heel veel plezier met het lezen van onze blog. Ni Hao! De verpleegkundigen in spé

Actief sinds 05 Okt. 2016