Ons eerste reisverslag - Reisverslag uit Sjanghai, China van De meiden Zadkine en de Hogeschool Rotterdam - WaarBenJij.nu Ons eerste reisverslag - Reisverslag uit Sjanghai, China van De meiden Zadkine en de Hogeschool Rotterdam - WaarBenJij.nu

Ons eerste reisverslag

Door: Laura & Dianne

Blijf op de hoogte en volg De meiden

04 November 2016 | China, Sjanghai

Beste lezers van ons blog,

Welkom op ons reisdagboek. Op het moment van schrijven is het bijna 10 uur in de avond en zijn we alweer ruim een dag in China. Op dinsdagmiddag verzamelden wij om 5 uur op Schiphol. Na een kort, maar krachtig afscheid begonnen wij aan ons avontuur naar China. De reis is goed verlopen. KLM is echt een aanrader, tenzij je graag films wil kijken tijdens de vlucht. Dan misschien maar niet voor de KLM kiezen ;). Om 3 uur lokale tijd kwamen wij aan op het vliegveld in Shanghai. Twee lieve Chinese meisjes, Rita en Eva kwamen ons ophalen van het vliegveld. Met een busje zijn we naar de campus gebracht. Dit was gelukkig dichtbij het vliegveld.
We slapen in het “Guesthouse” op de campus. We delen hier met twee studenten een kamer en we hebben op de kamer een eigen badkamer met douche en toilet. Ook hebben we twee grote bedden in de kamer staan, die voorzien zijn van een eikenhouten matras. Onze ruggetjes klagen, maar wij gelukkig niet.
Na een korte traditionele maaltijd (noodles met kip of met beef) gingen we terug naar de campus. Na een douchebeurt ging iedereen richting bed, want onze wallen waren van hier tot aan Amsterdam. Vanmorgen begonnen we de dag met een gezamenlijk ontbijt. Dit was een kopje koffie/thee, sap en overheerlijk groen brood. Die Chinezen weten wel wat lekker is. Na het ontbijtje kregen we een rondleiding over de campus. Al vrij snel gingen we lunchen op een dienblad die je wel eens ziet in gevangenisfilms. Het eten werd er in ieder geval niet warmer op ;). Na de lunch zijn we naar de metro gewandeld, onze OV-chipkaarten op gaan laden en weer terug gewandeld. Het weer is prima, overdag een graad of 20, maar in de avond koelt het flink af.
Om 5 uur hadden we een culturele bijeenkomst voor internationals. Hier hebben we een presentatie gehouden over ons koude kikkerlandje, hebben we sneeuwvlokjes gevouwen & geknipt en hebben we met inkt Chinese symbolen proberen te tekenen. Geloof ons, de knutselclub was er niets bij. Natuurtalenten!
De dag hebben we afgesloten in een restaurantje tegenover de campus. Met de Chinese symbolen blijft het steeds een verrassing wat je op je bord krijgt, maar vanavond was het goed te pruimen. Onze buik moet nog even wennen aan al dat vette & zoute voedsel, maar we hebben er vertrouwen in dat dat snel genoeg went.

Morgen rond deze tijd zal er weer een nieuw berichtje op onze blog verschijnen. Voor nu: slaap lekker!

Ni Hao, Sjesje nie, Adios.

• 04 November 2016 - 18:27

Marijke Noordam:

Hoi meiden,

Leuk om jullie eerste bericht te lezen, had al een paar keer gekeken of er iets stond. En ja nu is het zover.
    Ik ben vorig jaar ook met de groep meegeweeest als docent, en eigenlijk een beetje jaloers op Olga en Gert Jan.
    Ja die bedden, na drie weken zijn jullie er wel aan gewend en weet je niet beter.
    Ik zie jullie ook staan in de kantine van de campus en met elkaar genieten van het ontbijt.
    Ik blijf jullie volgen....
    Stephanie en Helen heel veel succes met de skills en hou de eer van de Rotterdamse school hoog.
    En natuurlijk de hartelijke groeten aan Gert Jan en Olga.
    Warme groet uit een regenachtig Nederland, Marijke

Gelakte Nageltjes

21 November 2016

Zustertjes in Kimono
De meiden

Wij zijn 10 meiden van het Zadkine en de Hogeschool Rotterdam die voor onze opleiding een maandje mogen doorbrengen in China! Wij lopen stage in het ziekenhuis in Shanghai, volgen colleges en zullen uitstapjes maken naar onder andere Beijing en Hangzhou. Op deze blog kunnen jullie onze belevenissen volgen! Iedere dag zullen 2 studenten een stukje schrijven en foto's uploaden. Heel veel plezier met het lezen van onze blog. Ni Hao! De verpleegkundigen in spé

Actief sinds 05 Okt. 2016